Itzaldi honen xede nagusia, hedabideek gure egunerokotasunean duten garrantzia azpimarratzea izan da. Hizlariak aipatu du, hedabideei buruzko ezagutza eskasa izanik, mundu hau ikertu eta “Amara-berri”-ren proiektua abian jarri zuela.
Azpimarratu
nahi izan du, ikastetxean hedabideak uneoro edozeinen eskura daudela, eta
eskolako web orria dela oinarrizko tresna. Gainera, hedabideek haurren
ikaskuntzan izugarrizko garrantzia dutela dio; modu honek, aukera ematen baitu
eskolan egindako guztia zabaltzeko.
Baina zein da Amara-Berri sistemaren
funtzionamendua?
Amara Berrik, sare baten moduan funtzionatzen du.
Donostin guztira bost zentro daude proiektu honetan oinarrituz beren heziketa
aurrera eramaten dutenak guztietan irakaskuntza berdina izanik. Gainera, Euskal
Herrian, 20 eskola daude guztira sistema jarraitzen dutenak; horrez gain, esan,
Katalunian, Kantabrian eta Kanariar irletan ere abian jarri dutela. Sistema
honek Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzako etapa guztiak biltzen ditu.
Nahiz
eta jadanik sistema honen ezaugarriak gizartean zabalduak dauden, sistemaren
bereizgarritasunak honakoak dira: haurrek ez dituzte klase magistralak
jasotzen, hau da, txokotan lan egiten dute. Noizbehinka lan indibiduala izaten
bada ere gehienetan kolektiboa izaten da. Modu honetan, proiektu desberdinak
aurrera eraman eta proiektu guztien baturak curriculum-a osatzen du.
Gainera,
garrantzitsua da aipatzea, testu libururik ez dela existitzen, gauza guztiak
modu praktikoan ikasten dituzte ikasleek: “Eginez Ikasi”. Horrez gain, lana
departamentuetan banatzen da, matematika, hizkuntza, musika…departamentuak
daudelarik. Halaber, bereizgarritasun nagusia adin-nahasketa izaten da, izan
ere, ikasleak zikloka lan egiten dute, helduek txikienei irakatsiz eta ekintza
guztien dinamizatzaileak izanik. Liburutegiak eskolan garrantzi izugarria du,
lan askoren hasiera liburuetan hasten bada ere, amaiera hedabideen eskutan
geratzen delako. Hau guztia aipatzeaz gain, garrantzitsua da esatea, egiten
duten lan guztiek benetako zentzu edo irteera izan behar dutela; ikasleak
egiten duen guztia beran nahi duelako egiten baitu.
Hortaz,
zeintzuk dira eskolako hedabide nagusiak?
Telebista, prentsa, irratia eta
txikiweb-a. Hedabide hauen xedea, gelan egiten den lanari zentzua ematea da,
honi esker, haurra teknologia munduan barneratzeko aukera ere ematen du; beraz,
esan dezakegu, tresna bikaina dela IKT-ak ikasteko (ikasle-ikasle
irakaskuntza). Ikasleek beren arteko irakaskuntza burutzen duten aurren,
irakaslearen lana ere ezinbestekotzat jotzen da, izan ere, irakaslea izaten da
bideratzaile nagusia. Katea okertzean edota desbideratzean, irakasleak
antolaketan, alde teknikoak hobetzen eta bereziki alde gizatiarra bideratzen
laguntzen du.
Halaber,
Amara-Berri sisteman, nahiz eta ebaluazioa aurrera ematen den, autoebaluazioa
ere oso garrantzitsua izaten da ikaskuntzaren prozesurako. Azken finean,
ikasleak jarduera bat egin orduko egiten duten kritika baita: zer iruditu
zaizue? Nola sentitu zarete?... hobetzeko kritika eginez. Beraz, irakasleak
bere ebaluazioa burutzerako garaian, haurrek aldez aurretik burututako
autoebaluazioa kontuan hartzen du. Hala ere, hedabideetan egiten den lana ez da
ebaluatzen.
Hedabideekin
jarraituz, zera aipatu du, ikasleak hedabideetatik sei aldiz pasatzen direla
kurtsoan zehar, bi aldiz jarrian, hau da hamabi aldiz guztira, honekin zera
ziurtatzen dute, ikasleek alderdi teknologikoa nahi gabe ikastea. Lehen aipatu
bezala, hedabideak lau dira:
1.Telebista: ikastetxean
zirkuitu itxi bat dute, eta telebistan grabaturikoa eskolan bertan ikusten
dute.
2.Prentsa: albistez,
inkestaz, “kontu-kontari”, “saski-naski”, etab.-ez osatutako atalak jasotzen
ditu. Benetako kazetari sentitzen dira. Horrez gain, egunkaria interneten ere
txertatzen dute. Prentsak hiru hizkuntzak jasotzen ditu: euskara, gaztelania
eta ingelesa.
3.Irratia: zuzenean
auzo osoan entzuten da. Interneten ere entzun daiteke irratia, hau web orria
egiten dutenek sartzen dute.
4.Txikiweba: web orri bat da, bertan haurrak argazkiak kokatzen ikasten dute, hautatzen, etab.
No hay comentarios:
Publicar un comentario