Berritze-guneek
IKT arloan izugarrizko nagusitasuna dute. Bertan ikastetxe itunpekoak
(ikastolak) eta publikoak biltzen dira, guztira 32 ikastetxe eta hamar
aholkulari ingurune bakoitzeko.
Hezkuntza
saiak berrikuntza hauek guztiak aurrera eraman ahal izateko, berritze guneen
bidez burutzen dute lana. Hezkuntza saian, legeak, proiektuak, etab. daude.
Hala eta guztiz ere, IKT arloa sare-hezkuntzarekin dago zuzenean lotuta. Azken
honek hainbat proiektu ditu; hala nola: EIMA eta heldutasun proiektua. Garrantzitsua
da aipatzea, egun, informazio teknologietatik, ezagutzaren teknologietara
igarotzen ari garela, IKT-etatik AET-etara alegia.
Hau
guztia esan ondoren, azpimarragarria da, Europako Konpetentzia Digitalerako
markoak DIGCOMP izena duela eta honen bidez irakasle batek behar dituen
gaitasunak zein diren ezartzeko aukera ematen digu.
Halaber,
aipagarria da hezkuntza saiak zuen programa, “Premia” izenekoa. Hau,
2000.urtean martxan jarri zen, eta bere xedea hezkuntza barruan IKT-ak
bultzatzea izan zen. Atal desberdinak ditu bere baitan, eta urteak igaro ahala,
geroz eta gehiago hornituz joan zen: oinarrizko sare lokala, hornidura
informatikoa, irakasle gunea, etab.
Horrez
gain, Hezkuntza saiaren ibilbidea eskola 2.0-n hasi zen. Hau abian jartzeko,
ordenagailu eta arbel digitalak banatu ziren esaterako. Eskola 2.0
2010etik-2011ra bitarte gauzatu zen eta honek, LH5.mailatik hasi eta DBHko
bigarren mailara bitarteko ikasgelak jasotzen zituen. Lau urteetan zehar burutu
zen eta irakasle guztiek prestakuntzarako formazioa jaso zuten, hain zuzen ere,
berritze guneetan eskaintzen dena. Hala ere, aipatu behar da, ordutik aurrerapen
ugari jaso dituela eta egun, Lehen Hezkuntzako bigarren ziklotik hasi eta
DBH-ko laugarren mailara arte bideratu dela. Eskola 2.0 proiektuarekin lortu
nahi zena, KONEXIOA zen eta gaur egun hori asko hobetu da.
Eskola
2.0ren ondoren Sare-hezkuntza gelan (SGH) proiektua sortu zuten. Proiektu hau,
hezkuntza saiak duela hiru urte jarri zuen martxan eta bertan ez dira eskola
guztiak sartzen. SGH-ren xedea, gelan baliabide digitalak erabiltzea da eta
material berriak sortzea. Hala ere, eskola guztiak ez daude prest modu honetan
lan egiteko eta beraz ez daude proiektuan integraturik. Bi deialdi burutzen
dira, bata ikastetxe publikoentzat eta bestea ikastolentzat, eta bertan dirua
eskaintzen zaie ikastetxeei proiektua aurrera eraman dezaten.
Azkenik
ordea, IKT-ren heldutasun eredua kokatzen da. Honek egiten duena zera da,
eskolak mailakatzen ditu, kontuan izanik egin duen eta egingo duen hori. Bertan
edozein eskola aurkeztu daiteke, aurreko proiektutan bezalaxe (publikoak eta
itunpekoak). Goierri bailaran gehienak kokatzen dira: Ataun, Beasain,
Itsasondo, Gabiria, etab.
Irakasleriaren
gaitasun digitala:
Irakasleriaren
gaitasun digitalak hiru dimentsio ditu eta horien artean sortzen den guneari
PLE esaten diogu. Irakasleriaren gaitasun digitala beraz, PLE batetik abiatuta
lortu daiteke, hau da, gune pertsonal batetik.
Beste
metodologia batzuk ere badaude, horien artean: SETT, SAMR, DIGCOMP… Azken hau, lehen esan bezalaxe, gaitasun digitalerako Europako markoa da. Honek bost eremu jasotzen ditu,
bakoitzean gaitasun desberdinak egonik, eta horietako bakoitzak hiru maila
ditu. Gaitasun horiek ordea, eremu horietan aztertu ahal izateko IKANOS
proiektua dago.
No hay comentarios:
Publicar un comentario